Květen 2015

Drogy

4. května 2015 v 17:19 | Jakub Švandrlík |  Archiv
Dnes jsem si pro vás připravil kratičkou úvahu na téma "Drogy":

Proč v dnešní době lidé užívají drogy? Takovou otázku si kladu, když vidím v médiích zničené lidi, kteří mají propíchané ruce od injekčních stříkaček. Také pozoruji, jak někdo pěstuje ve velkém množství marihuanu.

Je to způsobené tím, že se díky drogám lidé dostávají do krásného stavu. Mají pocit eufórie a mentálního zklidnění. Neberou však v potaz, že jim to ubližuje. Všude říkají, že když to zkusíme jednou, pak se nám utvoří závislost a užívání drog se těžce zbavíme.

Nejedná se však jen o drogy, jako je například marihuana, kokain, heroin a podobně, ale i běžně dostupné cigarety. Mnoho kuřáků si uvědomuje, jak je kouření škodlivé a přesto cigarety užívají. V dnešní době je nejhorším problémem nedodržování zákonu o prodeji tabákových výrobků od osmnácti let. Jedná se hlavně o malé trafiky na vesnicích a menších městech. K prodejcům lidé tolik nechodí, a tak potřebují vydělat peníze i přes porušování zákonů. Ve svém okolí pozoruji, jak si malé děti říkají o cigarety, jako by se nic nedělo.

Ve školách se dělá plno projektů o prevenci proti drogám, včetně kouření, a děti jej jak si ignorují. Podle mého názoru je to způsobené tím, že chtějí být jen dospělými a ne, že by se jednalo o závislost. Spíše bych vytvářel prezentace pro dospělé, keří jsou většinou opravdu závislí. Děti by si tak z nich braly dobrý příklad a kdyby viděli, že dospělí nekouří, ani by s tím neexperimentovaly.

Závěrem bych řekl, že užívání drog je nebezpečné nejen pro lidský organismus, ale je špatné i z morálního hlediska. Když se různým organizacím povede potlačit užívání drog a kouření u dospělých, zak zároveň sníží počet nově závislých. Hlavně dětí, kteří vidí ve starších své vzory a oporu.

Konzumní společnost

3. května 2015 v 15:07 | Jakub Švandrlík |  Archiv
Je třeba stále rozlišovat, co patří k mému životnímu poslání, a co nikoliv.
Co jsou moje úkoly, a co jsou úkoly, které čekají na někoho jiného. (Víra.cz)

Problém dnešní civilizace je ten, že jsou lidé pořád ve stresu, nemají čas na rodinu, své koníčky a musí zažívat mnoho nepříjemných situací. Čím je to ale způsobené? Dle mého úsudku v tom mají prsty západní státy, které se po druhé světové válce doslova propojili s těmi našemi a my jsme si je v dobrém slova smyslu připustili k sobě. Mluvím především o stylu konzumní společnosti.

Na začátek jsem vložil citát, díky kterému se můžete zamyslet nad tím, pro koho děláme určitou věc. Dříve lidé pracovali pro sebe a byli spokojeni. Dnes, pokud něco chceme, musíme se obrátit na někoho jiného. Když máme hlad, musíme do restaurace nebo si koupit potraviny v běžném obchodě. Když potřebujeme půjčit peníze, musíme do banky. V minulosti přece lidé nikoho (v rámci možností) nepotřebovali. Vše si pěstovali a když neměli, tak zašli za sousedem (= směnný obchod). Proč dnešní společnost nepracuje pro sebe? Proč musíme "dělat" pro někoho jiného?

PS: článek je částečně komponován k tématu životního poslání


Jak zvýšit sledovanost?

1. května 2015 v 17:42 | Jakub Švandrlík |  Archiv
V tomto článku si povíme něco o tom, jak zvýšit sledovanost svých blogů, webů, fotografických galerií a podobně. Na začátek bych rád uvedl příklad: Sledovanost můžeme zvýšit i díky tomuto článku. Lidé, kteří si nevědí rady s propagací, začnou vyhledávat přesně to, čím jsem nazval tento článek. A teď tedy k jednotlivým možnostem, jak zvýšit sledovanost. Když jsem dříve prohlížel mnoho webů, kde píší o různých SEO a PPC, tak jsem to chtěl také, ale nebyl zde přesný návod. Tomu se říká infomarketing - v článku vám dají pouze přičichnout k tomu, co lze, ale na vás už je jen poslední krok - nákup. Zaplatíte za to, že vám jej provedou a vy se nemusíte o nic starat. Jedná se však o placenou optimalizaci, o které se zde bavit rozhodně nebudeme. Propagovat své myšlenky můžete i jiným způsobem, na který vám můžu v klidu říci přesný postup. Když totiž budete dělat kvalitní tvorbu, tak si vás lidé vyhledají sami, ale když ne, tak ne. Proto se nemusím ničeho obávat. Třeba to budu já, komu se bude vaše tvorba líbit.

Začnětě Instagramem
Jedná se o bezplatnou galerii, na které je přihlášeno spoustu uživatelů, a proto máte jedinečnou možst se zde prosadit. Ale pokud chcete návaly sledovanosti měli byste si přídávat tzv. HASHTAGY # (nebo jen Tagy), díky kterým se budou vaše fotografie ukládat do jakých si alb podle obsahu. Když bude chtít někdo vyhledat např. fotoaparát Canon 700d, jednoduše napíše do vyhledávače na Instagramu "canon700d", vyhledávač jej převede na #canon700d, kterým je popsána vaše fotografie a to je vše. Takže když se rozhodnete ukládat své fotografie na Instagram, piště popisky ve formátu #text a dočkáte se sledovanosti, o které jste doposud nevěděli. I když tohle tato síť podporuje, spoustu lidí nechává fotografii bez popisku, nebo napíše jen text. Také můžete zkusit moderní síť PINTEREST.

Pokračujte blogem
Pokud již ukládáte své fotografie na síť Instagramu, měli by jste si tam, ve váš prospěch, připsat svůj blog - do kolonky WEB. Smetete tím totiž dvě mouchy jednou ranou. Lidé se podívají na vaši fotografii, budou chtít vydět celou vaši galerii, naleznou tam odkaz na váš blog a už jsou jinde. Jedná se však o cca 50% lidí, kteří si prohlídnou jedem váš snímek, ale pořád to stojí za to.

Kvalitní obsah na blogu/webu
Když už někoho pozvete odkazem na svůj blog nebo web, měl by tam uživatel najít kvalitní obsah a cítit se tam dobře. Je to podobné, jako by jste si pozvali někoho k sobě do bytu. Určitě by jste neotevřeli, kdyby jste měli doma nepořádek. Když se tedy rozhodnete publikovat články, tak ať dávají smysl a nemají pravopisné chyby. Můžete je doplnit také fotkami, ale hlídejte si velikost. Na weby se dávají především menší obrázky, aby se stačili v klidu načíst. Co se týče vzhledu, měl by být klidný a ne moc výrazný a nepřehledný. Nejlepší je volit klasiku - Černé na bílém a hrát si pouze s odstíny. Občas ale i trošku barvy (odkazy, nadpisy a menu).

Pokud patříte mezi ty, jako jsem já - vlastníte blog i web, je nejlepší volbou mít odkaz na své služby z blogu. Lidé totiž musí nejdřívě vědět co děláte, odcenit vaši tvorbu a až poté budou konstatovat o případném nákupu. Nejprve zábava, potom práce.

INSTAGRAM --> BLOG --> WEB

Pohled dovnitř